Belangrijke informatie omtrent winkelen en spullen brengen bij Het Goed

aangepast 18 juni 2021 (10:15u)

Omdat de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten voor Het Goed de hoogste prioriteit heeft, treffen we alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om verspreiding van het corona-virus te voorkomen. Hierin volgen we  de richtlijnen van de overheid/het RIVM nauwlettend. Hieronder een opsomming van de voorzorgsmaatregelen en regels voor de winkel, voor het brengen van spullen en voor het ophalen en bezorgen van spullen.

Maatregelen in de winkel

Voorzorgsmaatregelen winkel

Onze winkels

In verband met de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en onze klanten gelden de volgende regels:

  • Klanten en medewerkers moeten een onderlinge afstand van minimaal 1.5 meter in acht nemen.
  • We vragen de klant om zoveel mogelijk alleen te komen of met 2 personen (geen families of groepen).
  • Elke klant wordt verplicht om een mondkapje te gebruiken.
  • Elke klant wordt verplicht om een winkelmand te gebruiken. Zo kunnen we bijhouden hoeveel klanten er in de winkel zijn.
  • Als de klant verkouden is of niest, vragen we de klant te vertrekken en terug te komen zodra hij/zij zich beter voelt.
  • Bij de kassabalie staan met tape strepen op de vloer om de afstand van 1.5 meter te markeren, zodat het duidelijk is voor klant waar hij/zij in de rij kan wachten.
  • Bij de kassabalie hangt een scherm om een veilige afstand tussen klant en medewerker te bewaken.
  • Persoonlijke gesprekken kunnen alleen met de inachtneming van voldoende afstand (1,5 m) worden gevoerd.
  • We vragen onze klant om met PIN te betalen.
  • Indien klant alleen contant kan betalen, vragen we de klant het geld op de balie te leggen en handcontact met medewerker te voorkomen. Medewerkers wassen zeer regelmatig hun handen.
  • Alle deurklinken, balies en betaalterminals worden zeer regelmatig ontsmet. Voor het ontsmetten van winkelmandjes worden ontsmettingsspray en papieren handdoekjes aangeboden
  • De koffiehoek/GoedvanSmaak lunchcafé is gesloten.
  • Het klantentoilet is gesloten.

We communiceren onze regels bij de ingang van de winkel.

Maatregelen bij brengen spullen

Voorzorgsmaatregelen achterdeurwinkel

Spullen afgeven bij de achterdeur van de winkel

In verband met de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en onze klanten gelden de volgende regels:

  • Klanten en medewerkers moeten een onderlinge afstand van minimaal 1.5 meter in acht nemen.
  • We vragen onze klanten in hun auto te blijven zitten en op hun beurt te wachten. Het is niet toegestaan uit de auto te stappen, terwijl je nog in de rij staat te wachten en andere klanten worden geholpen.
  • Wij vragen onze klanten om de door hen gegunde goederen zelf op een tafel te plaatsen of bij grotere items ernaast zodat hand-op-hand contact wordt voorkomen.
  • Indien de klant komt met een aanhanger met spullen die te groot zijn voor hem/haar om zelf te tillen, vragen wij de klant om weer plaats te nemen in de auto en zullen medewerkers de aanhanger leegruimen.
  • Om de zichtbaarheid te vergroten dragen onze medewerkers veiligheidshesjes.
  • Er worden geen koffiebonnen of kortingsbonnen aan de klant uitgegeven om hand-op-handcontact te vermijden.
Maatregelen bij ophaal- en bezorgservice

Voorzorgsmaatregelen bij ophalen en brengen spullen

De tot nu toe geldende regels* zijn per 20 augustus 2020 aangepast en zien er nu als volgt uit.

  • We vragen klanten uitdrukkelijk om de onderlinge afstand van minimaal 1.5 meter met onze medewerkers in acht nemen.

Ophaalservice:

  • Onze ophaalservice haalt spullen op die binnen op de begaande grond  van de woning geplaatst zijn.
  • Bij  appartementengebouwen en flatgebouwen met werkende lift  halen wij de spullen van de verdieping.
  • Indien er geen lift aanwezig is moeten de spullen op de begaande grond aangeboden worden.

Bezorgservice:

  • Ook voor een bezorging geldt dat wij de producten weer binnen op de begaande grond plaatsen.
  • Bij  appartementengebouwen en flatgebouwen met werkende lift  brengen wij de spullen naar de verdieping.
  • Indien er geen lift aanwezig is worden de spullen op de begaande grond aangeboden.

Wil jij altijd als eerste op de hoogte blijven?
Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.